sâmbătă, 10 martie 2012

ANOTIMP NOU , BOALA NOUA

         A venit primavara cu ghiocei , viorele , martisoare , 8 martie si toate bucuriile pentru mamici , tatici si copiii . Dar pentru Marius-Gabriel primavara a venit cu noi boli si noi tratamente.
         De pe la sfarsitul lunii decembrie Marius a inceput sa nu mai doarma noptile si sa planga tot timpul , fie zi sau noapte. Am mers la pediatru si i-au facut toate analizele posibile la sange , urina si scaun . Toate au iesit bune doar ca la un test de digestie au aparut frecvente picaturi de grasimi nedigerate. Pe intelesul tuturor asta inseamna intoleranta la gluten . Am inceput regimul fara gluten (se gaseste in grau , orz , ovaz ) care pentru un copil ce nu mananca cum trebuie este foarte greu de tinut . Nu are voie nici macar aroma de gluten sa o simta .
        Pe site-urile despre intoleranta la gluten am citit ca dupa vreo luna de regim ar trebui sa-si mai revina si sa nu-l mai doara burtica asa tare dar eram deja la mijlocul lui februarie si aveam o luna de regim dar starea printisorului meu era la fel . Marius ajunsese sa doarma din 24 de ore doar 7 si alea jumatate noaptea si jumatate ziua . Pentru a reusi sa-l linistesc am recurs la niste pastile de nitrazepam pe care le aveam in casa date de neurolog tot pentru el . Astfel a dormit si el o noapte intreaga si a reusit sa mai manance ceva .
      Pana la urma am reusit sa ne facem programare la gastroenterologie la domnul profesor doctor Burlea Marin la Iasi de unde ne-am intors cu o multime de-a dignostice . Din cauza intolerantei la gluten nedescoperite la timp si a miilor de pastile luate Marius a dat in gastrita .
      Pe langa paralizia cerebrala , tetrapareza spastica si epilepsie printisorul meu sufera de :
     1) intoleranta la gluten
     2) sindrom de malabsortie
     3) reflux gastroesofagian
     4) gastrita
     5) diskinezie biliara (bila lenesa)
     Din cauza agitatiei Marius a slabit destul de mult , nu ca ar fi fost prea gras dar de acolo a reusit sa mai slabeasca si din cauza asta pediatra din Vaslui ne-a recomandat niste borcanase cu lapte hipercaloric numit INFATRINI produs de Nutricia . Aceste borcanase de 100 ml costa 12 lei iar Marius ar trebui sa bea cam doua pe zi . Acum cu noile tratamente care nu se dau gratuit si cu borcanasele de lapte ajungem la o cheltuiala de 1000 de lai pe luna fara sa mai socotim scutece , celelalte feluri de mancare sau restul cheltuielilor care mai trebuie facute in casa .
       Ma gandesc la vara sa-i fac RMN . Oare ce o sa mai descoperim?

0 comments:

Trimiteți un comentariu